TRENDY I WYZWANIA DLA RYNKU KONGRESÓW W POLSCE, Organizator: TWV i SKKP
Profesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor zwyczajny, pracownik Katedry Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, społeczny Pełnomocnik Rektora ds. Kultury i Sportu. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. Członek Rady Polityki Pieniężnej (kadencja: 24.I.2010-24.I.2016). Członek Komitetu Nauk Ekonomicznych PAN oraz Komitetu Nauk o Pracy i Polityce Społecznej PAN. Od 2014 r. działa w Bruegel, Brussels European and Global Economic Laboratory. Laureat Nagrody Kisiela. Przewodniczący Rady Programowej Open Eyes Economy Summit.
Aktualna wiceprezydentka organizacji kobiecej Soroptimist International of Europe, a w kadencji 2019-2021 jej Prezydentka. Jest to jedna z największych i prestiżowych organizacji kobiecych, Federacja Europejska SI ma 35 tysięcy członkiń, a światowa organizacja 90 tysięcy w 125 krajach. Międzynarodowa Organizacja Soroptimistek ma status konsultanta przy Organizacji Narodów Zjednoczonych, a Federacja Europejska ma status uczestnika w Radzie Europy. Europejski Kongres SI gromadzi ok 1500 delegatek i odbywa się co cztery lata, w roku 2021 dzięki zaangażowaniu Anny Wszelaczyńskiej odbędzie ej w Krakowie. Organizacja zrzesza kobiety aktywne zawodowo, stąd Anna Wszelaczyńska jest jednocześnie Prezes Zarządu w Akademii Szkoleń i Kompetencji, licencjonowanym przewodnikiem po Krakowie, pilotem wycieczek, trenerem, tłumaczem jęz. Angielskiego.
Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej, Wydziału Ekonomiczno-Społecznego, specjalizacji Ekonomika Turystyki oraz studiów podyplomowych „Zarządzanie projektami”. Z turystyką jest związana nieprzerwanie od blisko 30 lat. Od 10 lat odpowiada w Polskiej Organizacji Turystycznej za planowanie strategiczne i operacyjne oraz realizację badań marketingowych, obecnie pełni obowiązki Dyrektora Departamentu Strategii i Marketingu. Kluczowe kompetencje badawcze i analityczne oraz wiedze o funkcjonowaniu rynku turystycznego zdobyła jako wieloletni pracownik naukowy Instytutu Turystyki i Wyższej Szkoły Hotelarstwa, Gastronomii i Turystyki w Warszawie oraz kierując w GUS Wydziałem Statystyki Turystyki i Sportu. Jest autorką kilkudziesięciu opracowań i publikacji z zakresu funkcjonowania krajowego i międzynarodowego rynku turystycznego. Była członkiem zespołu ekspertów opracowujących „Rachunek Satelitarny Turystyki dla Polski” – narzędzia ukazującego wkład turystyki w gospodarkę i tworzenie PKB. Współtworzyła krajowe i regionalne strategie rozwoju turystyki, w tym „Marketingową strategię Polski w sektorze turystyki” oraz projekty: „Promujmy Polskę Razem” i „Lubię Polskę”.

Prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, z pełnym zaangażowaniem organizuje każdego roku Europejski Kongres Małych Średnich Przedsiębiorstw, który gromadzi kilka tysięcy uczestników, w tym przedstawiciele rządu RP. Inicjator licznych projektów społecznych, członek Rady Gospodarczej przy Wojewodzie Śląskim, członek Rady Społeczno - Gospodarczej Metropolii Śląsko – Zagłębiowskiej, członek Wojewódzkiej Rady ds. Elektromobilności.
The Warsaw Voice. Historyk z wykształcenia, dziennikarz z pierwszego zawodu, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego (1982). Od pierwszego wydania jesienią 1988 roku związany z tytułem „The Warsaw Voice”. Począwszy od 1993-dyrektor generalny wydawnictwa Warsaw Voice S.A., które specjalizuje się w angielskojęzycznych publikacjach, adresowanych do obcokrajowców w Polsce i za granicą. Wśród angielskojęzycznych periodyków, wydawanych przez Warsaw Voice S.A., są między innymi magazyny „The Warsaw Voice” oraz codzienny biuletyn internetowy Poland’s Voice daily. Wydawca jest także gospodarzem bardzo popularnego wśród obcokrajowców zainteresowanych Polską angielskojęzycznego portalu www.warsawvoice.pl. Juliusz Kłosowski jest ponadto członkiem Rady Dyrektorów fundacji Warsaw Destination Alliance, która działa na rzecz międzynarodowej promocji Warszawy i rozwoju usług turystyki biznesowej w mieście, a także zasiada w gronie członków Rady fundacji FCSR (Foundation for Corporate Social Responsibility).

Business Development Director EXPO XXI Warszawa, Doświadczony manager z wieloletnią praktyką w zarządzaniu organizacją, zespołami i dużymi imprezami, działającym na rynku MICE, HoReCa i obiektów kulturalnych. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego oraz Stanowego Uniwersytetu w Nowym Jorku. Doświadczenia zawodowe zdobywała m.in. w firmie Coca-Cola Beverages Polska i w Hotelu Holiday Inn Gdańsk. Od 2007 roku związana w Gdańską Organizacją Turystyczną i Gdańsk Convention Bureau, w której pełniła funkcję Prezesa Zarządu, odpowiadając za promocję miasta w kraju i za granicą. W tym czasie z sukcesem zrealizowała szereg projektów marketingowych, takich jak wprowadzenie i rozwój na rynku pomorskim innowacyjnej aplikacji GCBeVENT oraz zainicjowanie monitoringu ruchu turystyki biznesowej. Występowała także w charakterze pomysłodawcy i organizatora różnego rodzaju imprez i konferencji poświęconych promocji Gdańska. Za swoją działalność otrzymała liczne nagrody i wyróżnienia, m.in. w 2014 roku nagrodę Osobowość Roku w konkursie MP Power Awards, a w 2015 roku odznakę honorową nadaną przez ministra sportu i turystyki „Za zasługi dla turystyki”. Członek krajowych i międzynarodowych organizacji, skupiających profesjonalistów z branży spotkań, w których aktywnie udziela się wolontarystycznie. W latach 2010-2014r. wiceprezes ds. członkostwa w MPI (Meeting Professionals International) Poland. W latach 2010 – 2018 pełniła również funkcję, jako pierwsza w historii Polka, Przewodniczącej Oddziału Europy Centralnej ICCA (International Congress and Convention Association). Członek kapituły krajowych i międzynarodowych konkursów, związanych z przemysłem spotkań m.in. ICCA Best Marketing Award, Eventex Awards, Osobowość Roku MICE Poland i Programu Ambasadorów Kongresów Polskich. Jest wykładowcą akademickim i Ambasadorem CONVENE. Wielokrotnie brała udział jako prelegent na krajowych i międzynarodowych konferencjach. Jej pasje to nurkowanie, kino, podróże i gotowanie.

Profesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor zwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu; pracownik Katedry Zarządzania Międzynarodowego Wydziału Gospodarki Międzynarodowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu; od 2014 r. jest członkiem Rady Społecznej Szpitala Klinicznego Przemienienia Pańskiego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu; zainteresowania badawcze koncentruje wokół tematyki marketingu, rynku farmaceutycznego, tworzenia strategii oraz przywództwa; autor ponad 900 publikacji. Jest niezwykle cenionym wykładowcą na studiach dziennych, podyplomowych oraz MBA. Profesor Mruk jest członkiem kilku towarzystw naukowych, rad programowych kilku czasopism oraz przewodniczącym Kapituły Acanthus Aureus na Międzynarodowych Targach Poznańskich.
CIS, HMCC, główny specjalista, Polska Organizacja Turystyczna. Absolwentka Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie, kierunku Ekonomia Turystyki (2004) oraz Europejskiej Akademii Dyplomacji (2014). Od 2008 roku Główny Specjalista ds. Konferencji w Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. W 2015 roku zdobyła 10-miesięczne doświadczenie w pracy w Zagranicznym Ośrodku POT w Brukseli, gdzie zajmowała się promocją zarówno turystyki wypoczynkowej, jak i przemysłu spotkań. W 2012 roku zdobyła certyfikat Destination Pro (program rozwoju zawodowego skierowany dla osób pracujących na rzecz promocji miejsc atrakcyjnych dla gości biznesowych), w 2013 Certified Incentive Specialist (CIS), w 2015 Healthcare Meeting Compliance Certificate (HMCC) a w sierpniu 2016 ukończyła szkolenie Event Management (Etap I). Nagrodzona Powerem w kategorii Convention Bureau w pierwszej edycji konkursu MP Power Awards (2013) oraz odznaką honorową „Za Zasługi dla Turystyki” przyznawaną przez Ministra Sportu i Turystyki (2016). Od 2017 roku wykładowca w Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie.

Absolwentka Zarządzania i studiów MBA na Oxford Brooks University. Z przemysłem spotkań związana od początku swojej kariery. Najpierw pracując po stronie klienta korporacyjnego – w dziale Marketingu HBO Polska, następnie przez ponad 10 lat po stronie agencji, gdzie kierowała działem obsługującym klientów stowarzyszeniowych organizując kongresy dla branży medycznej i paliwowej. W latach 2015-2017 pracowała w sektorze publicznym (Warsaw Convention Bureau) gdzie była odpowiedzialna za pozyskiwanie do Warszawy dużych międzynarodowych kongresów stowarzyszeniowych. Doświadczenie i wiedzę zdobytą podczas współpracy z zagranicznymi klientami stowarzyszeniowymi i obsługującymi ich agencjami przenosi teraz na rynek polski. Obecnie współpracuje z medyczną branżą stowarzyszeniową, profesjonalizując ich struktury, wprowadzając menadżerski model zarządzania. Jest członkiem Komitetów Organizacyjnych kilku dużych światowych wydarzeń organizowanych w Polsce. Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się ze studentami.

Dyrektor ds. komunikacji Fortum Power and Heat Polska, wyróżniony nagrodą Mecenasa Kongresów Polskich za partnerską współpracę z organizatorem Kongresu Open Eyes Economy Summit od jego pierwszej edycji.
Pracę w branży spotkań rozpoczął w 2008 roku jako project manager w agencjach MICE realizujących projekty outgoing i incoming. Jako jeden z pierwszych w Polsce wdrażał w realizowanych wydarzeniach rozwiązania standardu spotkań zrównoważonych BS 8901. Od 2010 roku w Warsaw Convention Bureau (Stołeczne Biuro Turystyki), odpowiedzialny za planowanie i realizację działań marketingowych Warszawy jako destynacji spotkań. Reprezentował Warszawę jako Tourism Expert w projekcie unijnym ONE BSR. Po przejściu Warsaw Convention Bureau do struktur Warszawskiej Organizacji Turystycznej odpowiedzialny m.in. za pozyskanie dla Warszawy i koordynację MCE CEE Warsaw 2015, pierwszej w historii polskiej branży spotkań międzynarodowej imprezy B2B, którą odwiedziła tak liczna grupa zagranicznych hosted buyers (80 meeting plannerów). Od kwietnia 2015 dyrektor Warsaw Convention Bureau, a od 2018 roku Wiceprezes Warszawskiej Organizacji Turystycznej.
Wiceprezes Zarządu SKKP. Przez lata związana z Biurem Współpracy Zagranicznej w Urzędzie Miasta Krakowa, gdzie odpowiadała za kontakty ze strefą hiszpańskojęzyczną. W latach 2010-2014 Konsul RP w Caracas w Wenezueli. Po zakończeniu misji dyplomatycznej i wraz z rozpoczęciem działalności Centrum Kongresowego ICE Kraków nawiązała współpracę z Krakowskim Biurem Festiwalowym. Jest odpowiedzialna za nadzór i koordynację działań Centrum Kongresowego ICE Kraków na stanowisku zastępcy KBF, które jest operatorem Centrum.
Doktor w dziedzinie filozofii sztucznej inteligencji w Zakładzie Filozofii Kultury Instytutu Filozofii UW, obecnie jest adiunktem w Center for Research on Organizations and Workplaces w Akademii Leona Koźmińskiego. Aktualnie prowadzi badania w Massachusetts Institute of Technology w Bostonie. Absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku, gdzie uczestniczyła w badaniach dotyczących tożsamości w rzeczywistości wirtualnej, ze szczególnym uwzględnieniem Second Life. Interesuje się rozwojem nowych technologii, zwłaszcza zaś technologii zielonej i zrównoważonej, humanoidalnej sztucznej inteligencji, robotów społecznych i technologii ubieralnych.
Menedżerka kultury, znawczyni problematyki związanej z kulturą i sztuką, producentka i koordynatorka międzynarodowych projektów. W latach 2008–2010 była dyrektorką Krakowskiego Biura Festiwalowego, następnie w latach 2010–2015 wiceprezydentem Krakowa ds. kultury i promocji a w latach 2015–2017 dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Współtworzyła pierwszą strategię promocji Krakowa na lata 2003–2007.Twórczyni Krakowskiej Komisji Filmowej i Regionalnego Funduszu Filmowego w Krakowie oraz ekspertka Kongresu Kultury Polskiej.
Jest współzałożycielką “1000 realities” – studia programistycznego, zajmującego się wyłącznie wirtualną, rozszerzoną i mieszaną rzeczywistością. Produkuje głównie doświadczenia dla klienta biznesowego, np.: aplikacje szkoleniowe dla przemysłu albo aplikacje, które służą do prezentacji towarów, np.: niewybudowane mieszkania, hale fabryczne albo samochody. Zajmuje się również wykorzystywaniem VR do nauki języków obcych.
Konsultant i trener fundraisingu. Specjalistka w dziedzinie fundraisingu i marketingu dla NGO. Od ponad 15 lat związana z branżą marketingu oraz fundraisingu. Doświadczenia w fundraisingu zdobywała pracując przez 6 lat jako Fundraising Manager a następnie Dyrektor Fundraisingu i Marketingu w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Pozyskała miliony złotych oraz dziesiątki tysięcy darczyńców dla stowarzyszenia. Obecnie prowadzi konsultacje i kampanie fundraisingowe dla wielu polskich organizacji pozarządowych.
Ekspert przemysłu spotkań, od wielu lat obecna w branży turystycznej, aktywna w organizacjach branżowych, prezes Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce, organizacji zrzeszającej profesjonalistów sektora turystyki biznesowej, która wyznacza standardy etyczne i zawodowe na rynku spotkań w Polsce. Od roku 2006 członek International Congress & Convention Association. Zawodowo związana z firmami krakowskimi Symposium Cracoviense - profesjonalny organizator kongresów (od 20 lat) oraz Intercrac, DMC (od 27 lat). Zaangażowana, jako jeden z liderów, w projekt Kraków Network, platformę współpracy branży spotkań, zainicjowanej przez Krakowskie Biuro Festiwalowe.
Europejska wymiana doświadczeń w branży eventowej
„SHARE & EXCHANGE HOW TO MAKE THE BEST OF EUROPEAN EVENTS”, Organizator: Stowarzyszenie Branży Eventowej
Konferencja Incentive Travel Day, Organizator: SOIT/SITE
Specjalista komunikacji marketingowej w internecie, wykładowca, przedsiębiorca.
Komunikacją w internecie zajmuje się od ponad 10 lat. Pracował w największych agencjach marketingowych w Polsce (MSL, Euro RSCG/Havas).
Od 4 lat prowadzi własną agencję komunikacji w nowych mediach - White Bits, obsługującą globalne i polskie marki, jak Peugeot, Volvo, Jim Beam, Skanska Property Poland, Podlaskie Travel.
Jest współtwórcą i wykładowcą Studiów Podyplomowych Marketing Internetowy na Politechnice Białostockiej. Przez 5 lat prowadził zajęcia „Nowe media w komunikacji” na studiach podyplomowych Polskiej Akademii Nauk
Paweł Stempniak
White Bits
Współzałożyciel największych obozów wodnych w Polsce - Borsuk Camps, wyjazdów Kite Park oraz agencji social mediowej Sport4U-some.
7-krotny Mistrz Polski w Kitesurfingu, najbardziej utytułowany zawodnik freestyle'u w Polsce. Na kite’owym podium Pucharu Świata i Europy oraz w kraju stawał kilkadziesiąt razy.
Od prawie 10 lat organizuje obozy szkoleniowe Borsuk Kite Camps na półwyspie helskim oraz wyjazdy kitesurfingowe po całym świecie. W swoim portfolio ma już zorganizowane wyjazdy na 6 kontynentów, w tym: Karaiby na katamaranach, podróże pick up’ami po plażach Brazylii, a także zdobywając nieznane do tej pory spoty w Azji. Jego obozy w 2018 roku obsłużyły ponad 1000 dzieci.
Victor w swoich działaniach charakteryzuje się dużą sumiennością i determinacją. Chętnie współpracuje w ramach wyjazdów incentive, prowadzi przemówienia motywacyjne i prężnie rozwija się w dziedzinie Social Mediów.
Jest absolwentem Uniwersytetu gdańskiego, magistrem ekonomii i co ciekawe osobą uprawioną do zasiadania w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa. Utrzymuje się sam od 17 roku życiu, pozyskując środki do życia i spełniania swoich pasji.

Ekspert w zakresie technologii internetowych, twórca platformy Event&Travel Apps.
Posiada 20 lat doświadczenia w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań realizowanych w oparciu o technologie internetowe i mobilne. Realizował projekty dla różnych firm, z wielu branż, m.in. dla TVN gdzie odpowiadał za projekt i realizację platformy player.pl.
MPI Forum Obiektów