20 marca 2019 (środa)
TRENDY I WYZWANIA DLA RYNKU KONGRESÓW W POLSCE
WARSZAWA, MsMermaid – 20 MARCA 2019
Poland Meetings Destination to strategiczne wydarzenie dla polskiego przemysłu spotkań w Polsce, „wschodzącej gwiazdy” naszej gospodarki, podczas którego omawiamy kluczowe sprawy dla przyszłości tego sektora. Program edycji PMD 2019 został przygotowany wspólnie przez The Warsaw Voice Conferences – pomysłodawcę tego cyklu konferencji – i Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce.
Współorganizatorem konferencji i warsztatu jest Polska Organizacja Turystyczna
10.00-10.15
Powitanie, wystąpienia otwierające, premiera publikacji SKKP „ Kongresy – elita przemysłu spotkań”
10.15-10.55
Prezentacja: Kongres Open Eyes Economy Summit – nowe podejście do wartości w biznesie, marketingu i rozwoju miast – prof. dr hab. Jerzy Hausner, Przewodniczący Rady Programowej OEES, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
10.55-12.00
Panel dyskusyjny: Wartość rynku kongresów
Paneliści:
- Anna Wszelaczyńska, Prezydent Elekt Soroptimist International of Europe, organizator kongresu SIE 2021 w Krakowie
- Tomasz Zjawiony, Prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, organizator Europejskiego Kongresu MŚP, Ambasador Kongresów Polskich
- Teresa Buczak, Polska Organizacja Turystyczna
- Mateusz Czerwiński, Warszawska Organizacja Turystyczna
- Moderator: Juliusz Kłosowski, The Warsaw Voice
12.00-12.30
Przerwa / Konferencja prasowa - Sala Perun
12.30-14.00
12.30-14.00
Warsztat “Jak napisać BID, żeby wygrać kongres ?”
Poznaj proces przygotowań do aplikowania o kongres, najważniejsze kryteria wyboru, harmonogram działań, zasady współpracy Convention Bureau – Venue – PCO – Meeting Owner.
Prowadząca: Anna Górska, EXPO XXI, Warszawa
Wymagana oddzielna rejestracja, limitowana liczba miejsc
Współorganizator: Polska Organizacja Turystyczna
12.30-14.00
Prezentacja: Partnerstwo czy sponsoring – wystawy towarzyszące kongresom a strategia komunikacyjna wystawców - prof. dr hab. Henryk Mruk, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
13.10-14.00
Panel dyskusyjny: Siła synergii na rynku kongresów – partnerstwa formalne i nieformalne
Paneliści:
- Katarzyna Cioch, Grupa Uczelni Vistula
- Aneta Książek, Polska Organizacja Turystyczna
- Jacek Ławrecki, Fortum Power & Heat Polska, Mecenas Kongresów Polskich
- Moderator: Paula Fanderowska, ICE Kraków, SKKP
14.30-17.00
15.00-15.40
Prezentacja: Jak sztuczna inteligencja i automatyzacja wpłynie na przemysł spotkań – dr Aleksandra Przegalińska, Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
15.40-16.30
Panel dyskusyjny : AI, AR, VR – kongresy wobec technologicznych trendów
Paneliści:
- Magdalena Sroka, Prezes Alvernia Planet
- Justyna Janicka, Product Owner, Manager w 1000 realities
- Moderator: Anna Jędrocha SKKP, Symposium Cracoviense
16.30-16.45
Podsumowanie, zakończenie konferencji
Współorganizator: Polska Organizacja Turystyczna
14.30-17.00 - Sala Perun
Warsztaty „Jak napisać ofertę sponsorską ?”
Poznaj 7 elementów oferty sponsorskiej, naucz się budować pakiety korzyści, aby zainteresować firmy współpracą. Dowiedz się jak wyglądać powinna modelowa oferta sponsorska wraz z pakietami.
Prowadząca: Martyna Żak, Instytut Fundraisingu
Wymagana oddzielna rejestracja, limitowana liczba miejsc
Warunki udziału: wstęp bezpłatny
21 marca 2019 (czwartek)
Europejska wymiana doświadczeń w branży eventowej
„SHARE & EXCHANGE HOW TO MAKE THE BEST OF EUROPEAN EVENTS”
organizator: Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE)
W programie:
- Analiza europejskiego przemysłu spotkań
- Prezentacja branży eventowej w krajach europejskich.
- Przegląd polskich realizacji eventowych poza granicami Polski – wzrastający potencjaeuropejski dla polskich organizatorów i podwykonawców
- Europejski dialog branżowy (debata)
- Różnice kulturowe oraz komunikacja międzykulturowa
Zastanawiając się jaki temat powinniśmy poruszyć podczas tegorocznej edycji Meetings Week Poland kierowaliśmy się głównie potrzebą naszego rynku. Wciąż wokół nas trendy, technologie, digitalizacja i nowatorskie rozwiązania eventowe.
By jednak sprostać oczekiwaniom branży zdecydowaliśmy się na analizę rynku przemysłu spotkań w znaczeniu europejskim. Coraz więcej polskich firm decyduje się na poszukiwania klientów z krajów sąsiadujących z Polską lub obsługę zagranicznych marek rozwijających się w kraju nad Wisłą.
Wielokrotnie słyszeliśmy, że serwis polskich producentów, jakość usług naszych agencji eventowych są na bardzo wysokim poziomie, a ceny wciąż konkurencyjne. Postanowiliśmy to sprawdzić. Dlatego 21 marca 2019 roku w MsMermaid spotkamy się by dokonać „europejskiej wymiany doświadczeń w branży eventowej” . Razem z naszymi gośćmi przeanalizujemy kondycję branży eventowej w takich krajach, jak Niemcy, Francja, Anglia, Czechy czy kraje skandynawskie.
- Dowiemy się, jakie zagraniczne firmy rozwijają się w Polsce oraz jak z nimi współpracować.
- Poznamy język komunikacji między Polakami a sąsiadami.
- Sprawdzimy jakie są różnice kulturowe oraz jak przygotować się do ekspansji firmy.
- Dowiemy się czym dokładnie jest program hosted buyers oraz w jakich konkursach na arenie międzynarodowej warto brać udział.
- Zaskoczymy Was wnioskami oraz doborem gości z Polski i z zagranicy.
Warunki udziału:
Członek jednego ze stowarzyszeń MPI, SBE, SKKP, SOIT, SITE - wstęp płatny 145 zł netto
Pozostali uczestnicy - wstęp płatny 290 zł netto
21 marca 2019 (czwartek)
INCENTIVE TRAVEL DAY
organizatorzy: SOIT - Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel
i SITE Poland - Society for Incentive Travel Excellence
W programie:
- Social Media w projektach incentive travel
- Technologie w projektach incentive travel
- Wyjazdy incentive z elementami sportowymi
- Celebryci jako goście specjalni na wyjazdach incentive
- Podróże kulinarne i enologiczne
- Duża dawka najlepszych praktyk rynkowych dla agencji, dostawców i klientów wyjazdów motywacyjnych
Gościem specjalnym będzie ekspert - Victor Borsuk – podróżnik, influencer, kitesurfer, 7 - krotny Mistrz Polski w kitesurfingu oraz wielokrotny zwycięzca Pucharów Azji i Europy. Victor opowie o tym, jak dobrze przygotować się do organizacji wyjazdu incentive z elementami sportowymi. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w organizowaniu wyjazdów komercyjnych i wyjazdów incentive po całym świecie, opowie o najważniejszych elementach i najtrudniejszych momentach w organizowaniu takich przedsięwzięć.
W kolejnej części Incentive Travel Day, eksperci i praktycy mediów społecznościowych zaproszą Was w podroż po social media. Nie zabraknie inspiracji i wskazówek dotyczących strategii, budżetowania i wyboru narzędzi, dzięki którym wirtualna obecność w social media przyniesie zakładane efekty, będzie bezpieczna i efektywna kosztowo.
Kolejnym niezwykle ciekawym tematem dnia będą wyjazdy incentive o tematyce kulinarnej i enologicznej. Praktycy z agencji incentive oraz zaproszeni goście zdradzą najpopularniejsze destynacje wyjazdów kulinarnych oraz podzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z odkrywaniem smaków najlepszych kuchni świata. Jak twierdzą specjaliści - nic tak nie łączy ludzi jak spotkania przy wspólnym stole, a o tym dlaczego jeszcze kulinaria i wino to dobry motyw na wyjazd incentive, dowiecie się 21 marca. Zapraszamy!
Warunki udziału:
Członek jednego ze stowarzyszeń MPI, SBE, SKKP, SOIT, SITE - wstęp płatny 145 zł netto
Pozostali uczestnicy - wstęp płatny 290 zł netto
21 marca 2019 (czwartek)
Wydarzenie Poland Convention Bureau POT
Spotkanie regionalnych Convention Bureaux z sekcją Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej.
Doroczne spotkanie polskich regionalnych convention bureaux z sekcją Poland Convention Bureau POT dotyczy wspólnych działań oraz współpracy na najbliższy rok podczas takich wydarzeń jak: targi branżowe, prezentacje, przygotowania kolejnych edycji Raportu „Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce” oraz działania Programu Ambasadorów Kongresów Polskich.
Tegoroczne spotkanie zostanie poprzedzone i rozszerzone o prezentacje
Polish MICE-appeal: Make a Smart Move, którą przeprowadzi Monika Dembińska z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (tbc) oraz o warsztat branżowy zorganizowany dla uczestników wizyty studyjnej -
FAM TRIP Poland - Smart move organizowanej przez Poland Convention Bureau POT w Warszawie w dn. 20 - 23 marca br. dla planistów spotkań reprezentujących rynki Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Beneluksu (12 planistów). W prezentacji uczestniczyć będą reprezentanci convention bureaux a w warsztacie rekomendowani profesjonalnymi organizatorzy spotkań POT.
Spotkanie ma charakter zamknięty i jest dedykowane dla convention bureaux i zaproszonych przedstawicieli branży (Rekomendowani Profesjonalni Organizatorzy Kongresów, Rekomendowani Organizatorzy Podróży Motywacyjnych, media).
Wszystkie nowe podmioty, miasta zainteresowane współpracą proszone są o kontakt:
polandcb@pot.gov.pl
22 marca 2019 (piątek)
FORUM OBIEKTÓW
Hotel Data Conference organizowana przez MPI Poland i Z—Factor. Tematem przewodnim wydarzenia będzie wykorzystanie danych dla maksymalizacji zysków obiektów.
Tegoroczne Forum Obiektów dedykowane będzie tematyce wykorzystania danych do podejmowania świadomych decyzji biznesowych. W erze, gdzie jesteśmy zasypywani tonami przeróżnych cyfr i informacji, ciężko zdecydować co analizować, a czego nie. Eksperci branży, zarówno ze strony obiektów, jak również dostawcy analiz, podejmą rękawicę aby wskazać obiektom rozsądną ścieżkę.
Do dyskusji zaproszeni zostali również przedstawiciele lokalnych Convention Bureaux. Czy i jakie dane potrzebne są organizacjom odpowiedzialnym za promocję destynacji? Czy zadaniem CVB jest jedynie dostarczanie informacji przedsiębiorcom? Jakie decyzje podejmowane są przez polskie DMO w oparciu o analizę cyfr?
Jak zwykle ukażemy również obiekty nominowane do MP Power Awards… tym razem stricte przez pryzmat cyfr.
Zapraszamy na Forum Obiektów!
Warunki udziału: wstęp bezpłatny
IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum
XIII IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum
Tradycyjnie już, równolegle do spotkania MPI odbędzie się IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum – międzynarodowa konferencja studencka wspierana merytorycznie przez MPI Poland.
Odkryj świat konferencji, weź udział w IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum Warsaw 2019 i osiągnij sukces w międzynarodowej branży przemysłu spotkań! Program konferencji oparty jest na całodziennych warsztatach prowadzonych przez profesjonalistów z dziedziny turystyki biznesowej z całego świata. Future Leaders Forum daje studentom unikalną okazję do zawarcia nowych znajomości w branży spotkań.
10:30
Opening and welcome
Jolanta Żyśko – Rector Vistula School of Hospitality
Suzanne Mulligan – Senior Community Engagement Manager IMEX
Marta Kicler – MPI Poland Chapter President
11:00 – 11:30
Keynote “Experience designer – Your future job”
Barbara Neuhofer, Salzburg University of Applied Sciences
11:30-12:15
University Challenge – present and become a star">University Challenge – present and become a star
Judges:
- Marta Kicler – MPI Poland Chapter President
- Prof. Barbara Neuhofer – Salzburg University of Applied Sciences
- Adrianna Roguska – event manager, Ministry of Creativity; alumni FLF Warsaw 2017
12:45-13:05
Incentive – my future industry
Cezary Wilemajtys, SITE Poland President
13:05-13:25
Why I should work in the hotel industry – or maybe not?
Wojciech Liszka, CEO Z-Factor
13:25 - 13:45
Event manager – why and how to become a Guru?
- Katarzyna Kalinowska – event manager, El Padre; alumni FLF Warsaw 2017
13:45-14:15
The future of meetings industry - painting the wall
Daria Yermolina, artist, creator, FLF Warsaw 2018 alumni
14:15-14:30
Roundtable Introduction
Reem Mirimsky – President of Students Club 2B, Vistula School of Hospitality
14:30-16:00
Roundtable discussion
- Marta Kicler – MPI Poland Chapter President
- Barbara Neuhofer, Salzburg University of Applied Sciences
- Suzanne Mulligan – Senior Community Engagement Manager IMEX
- Katarzyna Kalinowska, event manager, El-Padre; alumni FLF Warsaw 2017
- Adrianna Roguska – event manager, Ministry of Creativity; alumni FLF Warsaw 2017
- Cezary Wilemajtys, SITE Poland President
Warunki udziału: wstęp bezpłatny
22 marca 2019 (piątek)
Gala MP Power Awards
Meeting Planner Power Awards jest pierwszym konkursem poświęconym branży eventowej i poszukującym najlepszych realizacji i praktyk we wszystkich jej sektorach. Celem Konkursu jest wyróżnienie najlepszych eventów i projektów związanych z event marketingiem, wskazanie miejsc ze szczególnym potencjałem eventowym oraz wyróżnienie osobistości i ekspertów branży.
Zadaniem MP Power Awards poprzez wyróżnienie najlepszych projektów i pokazanie ich efektów jest promocja profesjonalizmu branży eventowej oraz budowanie świadomości wartości narzędzi z jej zakresu. Długofalowo celem konkursu jest także podnoszenie standardów pracy i realizacji projektów na każdym etapie ich powstawania oraz współpracy pomiędzy zaangażowanymi podmiotami.
Założeniem organizatorów MP Power Awards jest także integracja branży oraz budowanie platformy komunikacji pomiędzy tworzącymi ją sektorami.
MP Power Awards tworzą: MP Power Projekt, MP Power Venue, MP Power 12. MP Power Produkt
Konkursem towarzyszącym MP Power Awards jest Kreatywny Roku Branży Eventowej.
Gala MP Power Night – finał konkursu MP Power Awards i finałowy event Meetings Week Poland 2019 odbędzie się w Global Expo w Warszawie.
MP Power Awards 2018 >>>